Wednesday, September 8, 2010

DIY: Embroided evening gown

Hier seht ihr mein selbstgemachtes Kleid! Letztes Jahr in der Schule mussten wir Abendkleider designen und schneidern & normalerweise trage ich kein Pink! Aber der Stoff gefiel mir auf Anhieb, er war so weich und gut zu verarbeiten. Aber um ehrlich zu sein weiß ich nicht wo ich diese Kleid jemals anziehen soll! Da ich jetzt nicht über sehr viel Bewegungsfreiheit verfüge!


Dieses Jahr Ende September, werde ich dieses Kleid, meinen selbstgenähten Mantel [+ Cape] und ein anderes Kleid [es ist kürzer und hat das Thema "Rose Garden"] präsentieren.
Ich werde nach der Modenschau auf jeden Fall einige Bilder posten!

in English:



This is my selfmade gown! Last year we had to sew evening gowns & normally I don´t like to wear Hot Pink! But I loved this fabric, cause it is so smooth! But to be honest: Wear should I wear this dress? I do not have a lot of mobility in it!


This year at our anual fashion show I am going to present this gown, my coat [+ cape] & another dress [it is shorter and the theme for this dress was "Rose Garden"] I will probably show you some pictures of the fashion show [the show is in two weeks]

Hope you like these pictures!







I tripped and I almost fell over..
Thanks to you lovely fence, you have saved my life ;)





- Stephanie

Follow Style15_09